Usein kysytyt kysymykset

1. Milloin kesäleirien ilmoittautumiset alkavat?
- Kesän leireille ilmoittautuminen alkaa tammikuussa. Espoon, Vantaan ja Helsingin 4H-yhdistysten jäsenille ilmoittautuminen aukeaa 12.1.2023 klo 10. Kaikille leiri-ilmoittautuminen aukeaa 16.1.2023 klo 10. Niistä ilmoitetaan meidän Facebook sivuillamme ja kotivisuilla.
2. Miten leirille ilmoittaudutaan?
- Jokaiselle leirille tulee oma sivu leirit osion alle ja sivulta löytyy ilmoittautumislomake sivun alalaidasta. Mikäli lomaketta ei näy, on leiri jo täynnä.
3. Mistä tiedän, että ilmoittautuminen on onnistunut?
- Kun ilmoittaudut lomakkeella leirille, saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Tarkistathan myös sähköpostin roskapostikansion, mikäli viestiä ei löydy.
4. En muista, mille leirille ilmoitin lapseni. Mistä saan tiedon?
- Olet saanut sähköpostiisi vahvistusviestin, josta voit tarkastaa, mille leirille lapsi on ilmoitettu. Tarkistathan myös roskapostikansion. Tietoa voi myös tiedustella leirikoordinaattorilta iiristiina.heinonen@4h.fi sähköpostilla. Viesteihin vastataan kahden arkipäivän kuluessa.
5. Mistä tiedän, että leiri järjestetään?
- Kaikki leirimme lähtökohtaisesti järjestetään. Mikäli leiri kuitenkin joudutaan perumaan yhdistyksestä riippumattomista syistä, olemme asiakkaaseen henkilökohtaisesti yhteydessä, mikäli leiri peruutetaan.
6. Tarjotaanko leirillä lounas?
- Leirillä ei ole tarjolla valmista ruokaa. Leiriläinen tuo leirille omat eväät. Leiripäivän aikana syödään lounas sekä iltapäivällä pienempi välipala. Leiripaikoilla on jääkaappi ja mikroaaltouuni ruoan säilyttämistä ja lämmittämistä varten. Leiriläinen tuo leirille mukanaan omat ruokailuvälineet.
7. Lapseni ei pääsekään leirille, mitä teen?
- Leirin voi perua Pks4H:n peruutusehtojen mukaisesti. Leirin voi myös halutessaan vaihtaa toiseen leiriin, mikäli muilla leireillä on tilaa. Peruutusehdot löydät täältä. Olethan tällaisessa tilanteessa yhteydessä toimistosihteeriimme Roosaan roosa.nissinen@4h.fi/ 050 337 4244.
8. En ole saanut leirilaskua, miten toimin?
- Leirien laskutus tehdään toukokuun aikana ja laskut lähetetään sähköisesti. Muistathan tarkistaa myös roskapostikansion. Mikäli laskua ei löydy, otathan yhteyttä toimistosihteeriimme Roosa Nissiseen puhelimitse arkisin klo 9-15 p. 050 337 4244 tai sähköpostitse osoitteeseen roosa.nissinen@4h.fi
9. Tuleeko lapseni olla 4H:n jäsen osallistuakseen leirille?
- Kyllä. Kaikkien Pääkaupunkiseudun 4H:n toimintaan osallistuvien lasten tulee liittyä joko Espoon, Helsingin tai Vantaan yhdistyksen jäseneksi. Leireille osallistuvien lasten jäsenyys ja jäsenlaskut tarkastetaan ennen leirien alkua.
10. Mistä tiedän onko lapseni jo 4H:n jäsen?
- Voit tarkastaa jäsenyyden sähköiseltä jäsenkortilta. Mikäli jäsenyyttä ei löytynyt, voit liittyä jäseneksi täältä. Mikäli kirjautumisessa tai jäseneksi liittymisessä tulee jokin ongelma, voit olla yhteydessä toimistosihteeriimme Roosa Nissiseen puhelimitse arkisin klo 9-15 p. 050 337 4244 tai sähköpostitse osoitteeseen roosa.nissinen@4h.fi
11. Lapseni on osallistumassa leirille eikä jäsenlasku ole vielä saapunut.
- Jäsenlaskutuksesta huolehtii erillinen toimija. Laskut lähetetään uusille jäsenille aina kerran kuussa ja ne saapuvat postitse. Suosittelemme suorittamaan jäsenmaksun rekisteröinnin yhteydessä, jotta jäsenyys on varmasti voimassa leirin aikana, eikä laskun maksaminen unohdu. Vanhoille jäsenille pystymme välittämään jäsenlaskun sähköisesti, mikäli lasku on kadonnut.